مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 12:002023-01-25بين الملل

چراغ سبز آمریکا برای توسعه میدان گازی ونزوئلا


تصمیم مذکور نتیجه دیپلماسی گسترده میان کامالا هریس، معاون رییس جمهور آمریکا و سران کاراییب برای تضمین امنیت انرژی منطقه ای و کاهش وابستگی به منابع کشورهای دیگر از جمله روسیه بوده است.

- دولت آمریکا به کشور ترینیداد و توباگو برای توسعه یک میدان گازی بزرگ که در آب های سرزمینی ونزوئلا قرار دارد، مجوز داد و به این ترتیب، بخشی از تحریم ها علیه کاراکاس را تسهیل کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مجوز که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به درخواست ترینیداد صادر شده و هدف آن بهبود امنیت انرژی منطقه ای کاراییب است، به معنای آن است که این کشور جزیره ای می تواند امور مربوط به میدان گازی دراگون را با شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا که تحت تحریم های شدید واشنگتن قرار دارد، هماهنگ کند.

  کیت راولی، نخست وزیر ترینیداد که در یک کنفرانس مطبوعاتی در بندر اسپانیا صحبت می کرد، گفت: انتظار دارد با این مجوز، ترینیداد روزانه به 350 میلیون فوت مکعب میدان دراگون دسترسی پیدا کند.

وی اظهار کرد: برای این مجوز، اواسط سال 2022 درخواست کرده و پس از مذاکره با مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، تاییدیه گرفته و همزمان، کانال ارتباطی با نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا را باز نگه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ سبز آمریکا برای توسعه میدان گازی ونزوئلا

چراغ سبز آمریکا برای توسعه میدان گازی ونزوئلا