مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 13:302023-01-25بين الملل

چین به رغم تحریم ها به روسیه تکنولوژی صادر می کند


نتایج مطالعه یک اندیشکده آمریکایی که در رسانه های این کشور انعکاس یافت نشان داده، روسیه به رغم مواجهه با تحریم های بی سابقه جهانی بعد از حمله به اوکراین همچنان قادر به وارد کردن حجم چشمگیری از فن آوری ها از مکان های مختلف از جمله از چین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل ار ابسنا، نشریه نیوزویک نوشت، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن دی.

سی تحت عنوان اندیشکده سیلوِرادو پالِسی اکسِلِریتور داده های تجاری را بررسی کرده که نشان داده اند روسیه به رغم مجازات هایی که به خاطر جنگ اوکراین متحمل شده همچنان به تکنولوژی های حیاتی دارای کاربری دوگانه نظیر نیمه هادی ها، به لطف چین و هنگ کنگ دسترسی دارد.

همچنین این مطالعه نشان داد که واردات کالاهای مختلف به روسیه همچون کالاهای مصرفی نظیر تلفن های هوشمند، لوازم خانگی و خودروها به دلیل آنکه این کشور توانسته خودش را با تحریم ها تطبیق دهد به روال سابق بازگشته اند در حالی که هدف این تحریم ها طرد روسیه از نظام مالی جهانی بودند.

سارا استیووارت، مدیر اجرایی شرکت سیلورادو و از نویسندگان گزارش این اندیشکده به نیوزویک گفت، هر چند تحریم ها در ابتدای امر باعث کاهش شدید تجارت با روسیه شدند کسان زیادی به اتفاقاتی که بعد از آن افتاد از جمله این بازیابی تجارت در برخی حوزه ها به ویژه در زمینه چیپ ها توجهی نک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین به رغم تحریم ها به روسیه تکنولوژی صادر می کند

چین به رغم تحریم ها به روسیه تکنولوژی صادر می کند