مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 13:552023-01-25فرهنگي

شارلی چموش در تبریز


نمایشگاه کاریکاتور آثار سید مسعود شجاعی و مازیار بیژنی با عنوان شارلی چموش همراه با نشست بررسی پیشینه تاریخی توهین به مقدسات اسلامی در تبریز برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، نمایشگاه کاریکاتور شارلی چموش با آثاری از هنرمندان کاریکار مازیار بیژنی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی در مجموعه کتاب شهر تبریز برگزارشد.

یکی از برنامه های جنبی این نمایشگاه برگزاری نشست جریان شناسی سیاسی و هنری با عنوان شارلی ابدو  از تاسیس تا کنون   بود که به هدف بررسی روند توهین به مقدسات اسلامی برگزار شد استاد مازیاربیژنی هنرمند کاریکاتوریست در این نشست قدرت و ظرفیت هنر کاریکاتور را بهتر و بیشتر از هزاران واژه توصیف کرد و گفت: کاریکاتور یک زبان بین المللی برای تاثیرگذاری در دنیاست.

وی با اشاره به راه اندازی جنگ کاریکاتور توسط دنیای غرب ادامه داد: جنگ کاریکاتورها ایده جدیدی از سوی دنیای غرب است که در دنیای رسانه راه اندازی شده و می توان گفت پیشینیه آن به سال 83 و ماجرای اهانت نشریه دانمارکی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)  بر می گردد که به صورت مداوم در کشور دانمارک، آلمان و سپس توسط جریانات صهیونیست تکرار یا بازنشر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شارلی چموش در تبریز

شارلی چموش در تبریز