مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 14:252023-01-25پزشكي

آنتی اکسیدان موجود در دانه کُنجد از بروز سرطان پیشگیری می کند


کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه، در دانه کُنجد و مواد غذایی حاصل از آن، آنتی اکسیدان های فراوان موجود است، گفت: وجود این آنتی اکسیدان ها از سرطان در بدن پیشگیری می کند.

- ایسنا/زنجان کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه، در دانه کُنجد و مواد غذایی حاصل از آن، آنتی اکسیدان های فراوان موجود است، گفت: وجود این آنتی اکسیدان ها از سرطان در بدن پیشگیری می کند.

مرتضی عزیزپور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبیعت ارده کُنجد گرم و تر بوده و برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است، گفت: این خوراکی بسیار انرژی زا بوده و بهترین غذا برای فصل زمستان است که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن نیاز دارد و بالاخص در شهرهای سرد سیر مانند زنجان مصرف آن در فصول سرد سال توصیه می شود.

وی افزود: کُنجد سرشار از مواد مغذی و معدنی است و ارده یکی از محصولات خوراکی است که از کُنجد تفت داده شده به دست می آید و می توان آن را با چاشنی های دیگر مصرف کرد.

به عنوان مثال می توان ارده را با عسل و شیره انگور که هر دو از محصولات کشاورزی استان زنجان نیز هست و یا شیره خرما مخلوط و به عنوان صبحانه یا عصرانه استفاده کرد.

متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه سبب کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی اکسیدان موجود در دانه کُنجد از بروز سرطان پیشگیری می کند

آنتی اکسیدان موجود در دانه کُنجد از بروز سرطان پیشگیری می کند