مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 15:402023-01-25سياسي

دانشمندان: چرخش هسته زمین احتمالا برعکس شده است!


این چرخه شصت یا هفتاد ساله چرخش هسته زمین و تلاقی شگفت انگیز آن با سایر پدیده های زمین شناسی دیگر برای محققین علم زمین اهمیت فوق العاده ای دارد.

- این دانشمندان، همزمانی این پدیده ها را یک رزنانس طبیعی کره زمین در سطوح مختلف توصیف کرده اند! گجت نیوز نوشت: دانشمندان به تازگی کشف کرده اند که چرخش هسته زمین در حال متوقف شدن است و احتمالا به زودی شاهد برعکس شدن حرکت آن خواهیم بود.

آیا باید بترسیم؟   اکثر ما تنها زمانی به حرکت های چرخشی داخلی کره زمین توجه می کنیم که اتفاقی نظیر زلزله تا آتشفشان رخ داده و ما را متوجه اهمیت آن کند! با این وجود دانشمندان علوم زمین بیشتر از ما حرکات داخلی زمین و دینامیک اجزای درونی آن را در نظر دارند.

  به عقیده این دانشمندان، به تازگی سرعت چرخش هسته داخلی جامد کره زمین که ساخته شده از آهن بوده و معمولا بدون هیچ گونه اصطکاک خاصی حرکت می کند، کاهش یافته است.

البته این اتفاق بیشتر در ظاهر ترسناک به نظر می رسد و ممکن است آگاهی از آن پس از مشاهده فاجعه هایی نظیر کرونا یا زامبی با باعث نگرانی شما شود.

اما در واقعیت، اتفاقات مشابه تا کنون چندین بار رخ داده است.

  کند شدن چرخش هسته زمین به چه معناست؟ آیا باید نگران باشیم؟   بر اساس نتایج بررسی های یی یانگ، از دانشگاه پکینگ در پکن، چرخش هسته زمین در ده سال اخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان: چرخش هسته زمین احتمالا برعکس شده است!

دانشمندان: چرخش هسته زمین احتمالا برعکس شده است!