مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 17:002023-01-25اقتصادي

حضور ارزیابان یونسکو برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی


استاندار گیلان از حضور ارزیابان یونسکو در اوایل اسفندماه سال جاری به رشت خبر داد و گفت: برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی همه مسئولان پای کار باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی راهکارهای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی اظهار کرد: صنایع دستی از مزیت ها و ظرفیت های گیلان است و مدیران دستگاه ها می بایست فرصت پیش آمده را قدر بدانند.

وی به حضور ارزیابان یونسکو در اوایل اسفند ماه امسال بمنظور ارزیابی وضعیت رشت اشاره کرد و افزود: برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در یونسکو همه پای کار رفع مشکلات باشند.

عباسی با اشاره به اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی نشانگر این است گیلانیان همیشه تاریخ دارای نبوغ، نوآوری و اندیشه بوده اند، گفت: همه سرمایه های ما در شهر رشت به عنوان مرکز استان متمرکز است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این شهر جهانی شود نه یک موضوع ذهنی بلکه کاملاً عینی است، ادامه داد: میراث زندگی زیبای پیشینیانمان باید حفظ و به نسل آینده منتقل شود.

عباسی احیا و مرمت ابنیه تاریخی، شناسنامه دار کردن همه شهرهای تاریخی استان گیلان و توجه به تولیدات، محصولات و برندسازی ظرفیت ها را ضروری دانست و اظهار کرد: با این اقدام مشاغل خانگی و روستایی افزایش، مهاجرت ها معکوس و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور ارزیابان یونسکو برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی

حضور ارزیابان یونسکو برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی