مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 02:302023-01-25سياسي

مبنای ولایتمداری در سبک حکمرانی اسلامی تاثیرگذار است


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مبنای ولایتمداری در سبک حکمرانی اسلامی تاثیرگذار است افزود: روش حکمرانی بر اساس علم و عمل و بر پایه حکمت و خرد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه شامگاه چهارشنبه در همایش ملی حکمرانی اسلامی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد اظهار داشت: حکمرانی، هدایت گری فرآیندها و تنظیم گری و به عبارت دیگر مقررات گذاری، رصد و اصلاح آن ها است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: حکمرانی فرایند هشت مرحله ای است که در حوزه دفاع حکمرانی خوبی داریم اما در حوزه فرهنگ عمومی حکمرانی یا نداریم یا ضعیف هستیم.

وی بیان داشت: سیاست ها و سندهای متفاوتی در عرصه فرهنگ نوشته شده که در ادامه سند تنظیم گری و بخش های آن دیده نشده به عنوان نمونه سند دانشگاه اسلامی نوشته شده است اما تنظیم گری متناسب با این سند نداریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: در علوم فناورانه حکمرانی موفقی داشته ایم که در حوزه سلول های بنیادی ستاد فناوری سلول های بنیادین داریم.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: هر کجا دستاوردهای مثبتی داشتیم به دلیل طی کردن فرآیندها است و حکمرانی تکنولوژی نرم اجتماعی است که همواره این عرصه زاده علوم پایه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبنای ولایتمداری در سبک حکمرانی اسلامی تاثیرگذار است

مبنای ولایتمداری در سبک حکمرانی اسلامی تاثیرگذار است