مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 05:002023-01-26بين الملل

مخالفت اربیل با حکم دادگاه فدرال درباره عدم تخصیص بودجه


ساعاتی پس از حکم دادگاه فدرال عراق درباره لغو تصمیم دولت پیشین این کشور در خصوص تخصیص مبلغی از بودجه به دولت منطقه کردستان عراق، اربیل در بیانیه ای این حکم را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت منطقه کردستان عراق، شامگاه چهارشنبه، حکم دادگاه فدرال این کشور درباره عدم تخصص بخشی از بودجه عراق به اربیل را رد کرد.

دادگاه عالی فدرال عراق، امروز، طی حکمی تصمیم دولت پیشین این کشور درباره انتقال پول به منطقه کردستان عراق را ملغی و تأکید کرد این حکم در این کشور لازم الاجرا خواهد بود.

بنابر گزارش شبکه رووداو ، دولت منطقه کردستان عراق در بیانیه ای حکم دادگاه فدرال را نقض آشکار و واضح قانون اساسی عراق خواهند و افزود: منطقه کردستان به قانون اساسی، قوانین و دادگاه های عراق که از مشروعیت برخوردارند، احترام می گذارد؛ اما این دادگاه مطابق با قانون اساسی شکل نگرفته و برگزار نشده است و نمی تواند به عنوان یک دادگاه فدرال در مورد تصمیمات حکم کند.

اربیل همچنین با تأکید بر اینکه زیر بار این حکم نخواهد رفت، خواستار عمل به وعده هایی شد که پیشتر درباره انتقال پول به منطقه کردستان عراق داده شده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است که صدور چنین حکمی تنها علیه منطقه کردستان عراق نیست، بلکه علیه دولت جدید عراق و احزاب تشکیل دهنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت اربیل با حکم دادگاه فدرال درباره عدم تخصیص بودجه

مخالفت اربیل با حکم دادگاه فدرال درباره عدم تخصیص بودجه