مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 14:452023-01-26پزشكي

آلزایمر کاذب، بیماری نسل جدید/ چگونه آلزایمر را از شبه آلزایمر تشخیص دهیم؟


متخصص سالمندان درباره آلزایمر کاذب گفت: افراد مبتلا به آلزایمر کاذب دارای اختلالاتی ماننداختلال حافظه و اختلال در تمرکز هستند و این همان علائمی است که یک بیمار آلزایمری هم داراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران توانا احمد دلبری متخصص سالمندان در برنامه تلویزیونی طبیب درباره آلزایمر کاذب گفت: امروزه بحث شبه آلزایمر یا آلزایمر کاذب ذهن بسیاری از سالمندان و جوانان را درگیر کرده است.

در واقع آلزایمر کاذب یا دمانس کاذب، آلزایمر نیست اما علائمی که یک فرد مبتلا به آلزایمر دارد در این افراد زیاد دیده می شود، برای همین به آن شبه آلزایمر می گویند.

وی در ادامه بیان کرد: افراد مبتلا به آلزایمر کاذب دارای اختلالاتی مانند اختلال حافظه و اختلال در تمرکز هستند و این همان علائمی است که یک بیمار آلزایمری هم داراست.

دلبری تصریح کرد: علائم شبه آلزایمر بیشتر در افرادی دیده می شود که افراد خانوادشان مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، خاله و عمه به بیماری آلزایمر مبتلا بوده اند.

آیا ژنتیک در ابتلا به آلزایمر نقش دارد؟ متخصص سالمندان درباره نقش ژنتیک در ابتلا به آلزایمر گفت: فقط 5 درصد ژنتیک و سابقه خانوادگی در ابتلا به آلزایمر نقش دارد.

افرادی که از طریق ژنتیک به آلزایمر مبتلا می شوند باید بدانند که قبل از 50 سالگی به آن مبتلا می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلزایمر کاذب، بیماری نسل جدید/ چگونه آلزایمر را از شبه آلزایمر تشخیص دهیم؟

آلزایمر کاذب، بیماری نسل جدید/ چگونه آلزایمر را از شبه آلزایمر تشخیص دهیم؟