مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 15:252023-01-26فرهنگي

«آن گاه که از فهم جهان درمی مانیم»


کتاب «آن گاه که از فهم جهان درمی مانیم» نوشته بنجامین لاباتوت با ترجمه فرزانه طاهری در 176 صفحه و با قیمت 86 هزار تومان در نشر مرکز چاپ و منتشر شد.

- ایسنا/خوزستان کتاب آن گاه که از فهم جهان درمی مانیم نوشته بنجامین لاباتوت با ترجمه فرزانه طاهری در 176 صفحه و با قیمت 86 هزار تومان در نشر مرکز چاپ و منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کتاب حاوی مطالبی با نام یادداشت مترجم، آبی پروسی، تکینگی شوارتزشیلد، قلب القلب، آن گاه که از فهم جهان درمی مانیم، مؤخره، باغبان شب و سپاسگزاری است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: این پایان جبرگرایی است.

اصل عدم قطعیت هایزنبرگ امید تمام کسانی را بر باد می داد که به جهان منظم و به قاعده ای که فیزیک نیوتنی وعده داده بود ایمان داشتند.

به نظر جبرگرایان، اگر می شد قوانین حاکم بر ماده را برملا کرد، می شد به کهن ترین گذشته دست یازید و دورترین آینده را پیش بینی کرد.

ریاضی دارد جهان مان را تا نقطه ای تغییر می دهد که نهایتاً طی ده ـ بیست سال آینده اصلاً دیگر نتوانیم درک کنیم که انسان بودن واقعاً یعنی چه.

می توانیم اتم را بشکافیم، برگردیم و به نخستین نور خیره شویم و پایان جهان را فقط با مشتی معادله پیش بینی کنیم اما همیشه چیزی مبهم، نامتعین و غیرقطعی باقی می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آن گاه که از فهم جهان درمی مانیم»

«آن گاه که از فهم جهان درمی مانیم»