مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 17:052023-01-26اجتماعي

ارائه اولین گزارش هواشناسی دقیق از مریخ توسط مریخ نورد «استقامت»


«استقامت» به تازگی گزارشی از آب و هوای مریخ منتشر کرده است که براساس داده های این مریخ نورد ناسا، میانگین دما در دهانه جیزرو منفی 67 درجه فارنهایت(منفی 55 درجه سانتیگراد) است.

- ارائه اولین گزارش هواشناسی دقیق از مریخ توسط مریخ نورد استقامت استقامت به تازگی گزارشی از آب و هوای مریخ منتشر کرده است که براساس داده های این مریخ نورد ناسا، میانگین دما در دهانه جیزرو منفی 67 درجه فارنهایت(منفی 55 درجه سانتیگراد) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، ثابت شده که آب و هوای مریخ بر فراز محل فرود مریخ نورد استقامت در دهانه جیزرو متلاطم و متنوع است.

مریخ نورد استقامت ناسا به حسگرهای آب و هوایی مختلف، که مجموعا سیستم آنالیز کننده پویایی محیط مریخ(MEDA) نامیده می شوند، مجهز شده است.

بیشتر آنها در بخش بالایی و روی عرشه مریخ نورد قرار دارند و برخی نیز در داخل آن هستند.

دانشمندان اکنون گزارش آب و هوای سیستم MEDA را طی 250 روز مریخی که هر کدام حدود 40 دقیقه طولانی تر از یک روز زمینی هستند، منتشر کرده اند و یافته ها جوی پویا و شگفت انگیز را در نزدیکی سطح سیاره سرخ توصیف می کنند.

MEDA که توسط دانشمندان اسپانیایی به رهبری خوزه آنتونیو رودریگز –مانفردی(Jose Antonio Rodriguez-Manfredi) از مرکز اختربیولوژی در مادرید ساخته شد، شامل پنج حسگر به اندازه دکمه است که به طور مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه اولین گزارش هواشناسی دقیق از مریخ توسط مریخ نورد «استقامت»

ارائه اولین گزارش هواشناسی دقیق از مریخ توسط مریخ نورد «استقامت»