مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 17:502023-01-26اقتصادي

فراکسیون بدر عراق: برای معاملات خارجی، دلار کنار گذاشته شود


رییس فراکسیون بدر عراق تأکید کرد که این کشور باید نیاز خود را به دلار کاهش دهد و در معاملات تجاری با کشورهای همسایه از جمله ایران، از دینار استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مهدی تقی آمرلی رییس فراکسیون پارلمانی بدر عراق امروز پنجشنبه تأکید کرد که باید در خصوص تعامل اقتصادی با ایالات متحده آمریکا، گامهای روشنی برداشته شود.

آمرلی به پایگاه خبری المعلومه گفت: وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که دولت السودانی با آن روبروست، بزرگ بوده و نیازمند راهکار عملی است؛ به ویژه اینکه فشارهای خارجی [آمریکا] مستقیما بر اقتصاد تأثیر گذاشته و باعث به هم ریختن قیمت دینار در برابر دلار شده است.

این نماینده عراقی با بیان اینکه این مسائل، بر بازار و وضعیت معیشتی طبقات آسیب پذیر و فقیر، تأثیر منفی گذاشته است، خاطر نشان کرد: مسئولان باید برای کنترل قیمت دلار و حمایت از پول ملی اقداماتی انجام دهند، از جمله استفاده از دینار برای تعاملات تجاری با کشورهای منطقه از جمله ایران، ترکیه و سوریه.

وی با تأکید بر اینکه در تبادلات تجاری، عراق باید از ارزی دیگری به عنوان جایگزین دلار استفاده کند، تصریح کرد، برای اینکه نیاز به دلار کم شود، عراق باید از بازارهای یورو، روسیه یا چین، در فروش نفت و خرید کالاها استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراکسیون بدر عراق: برای معاملات خارجی، دلار کنار گذاشته شود

فراکسیون بدر عراق: برای معاملات خارجی، دلار کنار گذاشته شود