مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 18:102023-01-26اقتصادي

106 هزار هکتار از اراضی اردبیل تحت پوشش سامانه نوین آبیاری است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بالغ بر 106 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد استان اردبیل تحت پوشش سامانه نوین آبیاری است.

- نادر تقی زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: کل تولیدات باغی اردبیل به بیش از 366 هزار تن در سال می رسد که این میزان قبل از انقلاب تنها 45 هزار تن بود.

وی با اشاره به تولید سه میلیون و 100 هزار تن محصولات زراعی در اردبیل خاطرنشان کرد: این محصولات شامل حبوبات، غلات، دانه های روغنی و علوفه ای و … است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تولید محصولات شیلاتی در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: 345 هزار تن محصولات شیلاتی در اردبیل تولید می شود که با تقویت حوزه شیلات می توانیم این رقم را در سال های آینده بهبود بخشیم.

تقی زاده با اشاره به استعداد و ظرفیت های اردبیل در تولید گیاهان دارویی تصریح کرد: در حال حاضر قریب به یک هزار تن تولید گیاهان دارویی در اردبیل را شاهدیم.

وی فعالیت گلخانه های صیفی جات، قارچ و گیاهان زینتی را از شمال تا جنوب استان مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: 130 هزار هکتار گلخانه در استان اردبیل فعال و در مدار تولید انواع محصولات قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان تولیدات گلخانه ای در اردبیل را 30 هزار تن اعلام کرد و افزود: 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

106 هزار هکتار از اراضی اردبیل تحت پوشش سامانه نوین آبیاری است

106 هزار هکتار از اراضی اردبیل تحت پوشش سامانه نوین آبیاری است