مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 18:402023-01-26بين الملل

درسی که ناسا از حادثه کپسول فضایی روسیه گرفت


اسپیس ایکس در ابتدا کپسول کرو دراگون را برای حمل هفت نفر طراحی کرد.

اما کپسول کنونی تنها دارای چهار صندلی است و اضافه کردن روبیو به عنوان خدمه پنجم به صورت غیرمنتظره، - مستلزم تغییر کاربری هوشمندانه منابع در مدار بود.

به نظر می رسد پس از حادثه ای که برای فضاپیمای روسیه افتاده است ناسا قصد دارد برای ارتقای سپر کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس درخواست دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا در مراحل اولیه مذاکرات با اسپیس ایکس است تا احتمالا فضاپیمای کرو دراگون را بهبود دهند.

مقامات آژانس فضایی آمریکا در روز چهارشنبه(25 ژانویه) طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که ناسا در حال بررسی ارائه درخواستی به اسپیس ایکس برای تقویت سپر موجود روی کپسول کرو دراگون این شرکت به دنبال ایجاد یک سوراخ کوچک روی فضاپیمای روسی سایوز در ماه دسامبر 2022 است.

این حادثه احتمالا بوسیله یک ریزشهاب سنگ زمانی رخ داده است که سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی متصل بوده و همچنان در آنجا قرار دارد.

این حفره باعث ایجاد نشتی مایع خنک کننده در این کپسول و ناامن شدن وسیله نقلیه سایوز، معروف به MS-22 ، برای بازگردادن فضانوردان به خانه شد.

بنابراین آژانس فضایی روسکاسموس روسیه تصمیم گرفته است یک سایوز خالی را در روز 20 فوریه به فضا پرتاب کند تا سه خدمه MS-22 را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درسی که ناسا از حادثه کپسول فضایی روسیه گرفت

درسی که ناسا از حادثه کپسول فضایی روسیه گرفت