مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 19:152023-01-26اقتصادي

اقتصاد سنتی ایران یک چالش برای فعالیت های نوآورانه است


سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه آناتومی اقتصادی ایران یک آناتومی سنتی است، گفت: این موضوع مشکلات زیادی را در مسیر تولید نوآوری به محصول ایجاد کرده است.

- یعقوب فتح اللهی در نشست با مدیران و پژوهشگران جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اظهار کرد: در طی بازدیدی که از این مرکز داشتم، شور و نشاطی که در بین پژوهشگران و کارمندان وجود دارد را مشاهده کردم.

این علاقه و پشتکار ظرفیت بسیار خوبی برای جهاد دانشگاهی به شمار می رود.

وی افزود: جهاددانشگاهی به دلیل اینکه برآمده از دل دانشگاه است، محل تولید علم، فناوری و نوآوری است و این سه، فرایندهایی هستند که نهایتا برای جامعه خروجی دارند، یعنی علم یک فرایند است که خروجی آن دانش، تکنولوژی یک فرایند است که خروجی آن خدمت و نوآوری یک فرایند است که خروجی آن محصولی است که وارد اقتصاد و زندگی مردم می شود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی عنوان کرد: سیاست های نوآوری کشور مشتمل بر سه سرفصل از جمله پژوهش و فناوری، نوع ورود دانش فنی به درون اقتصاد و ساختارها و نظام سرمایه انسانی است.

هر یک از این موارد خود دارای سرفصل هایی هستند فتح اللهی هدف اصلی از ورود یک محصول به اقتصاد را تجاری سازی آن دانست و عنوان کرد: به عبارتی وقتی از نوآوری صحبت می کنیم، باید محصول جدیدی در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد سنتی ایران یک چالش برای فعالیت های نوآورانه است

اقتصاد سنتی ایران یک چالش برای فعالیت های نوآورانه است