مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 19:202023-01-26اقتصادي

قابلیت پرورش میگو در 60 هزار هکتار از سواحل مکران


معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه ظرفیتهای شیلاتی صنعتی ارزشمند برای توسعه سواحل مکران است، گفت: 60 هزار هکتار از سواحل مکران قابلیت پرورش میگو را دارد و می توان با کشت میگو هزاران اشتغال را فراهم کرد.

- سید حسین حسینی در بازدید از مزارع پرورش شیلات سواحل مکران اظهار کرد: علاوه بر کشت میگو نزدیک به 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس در دریا نیز ظرفیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت شیلات در سواحل سیستان و بلوچستان ظرفیتی بسیار ارزشمندی است که قابلیت توسعه و سرمایه گذاری دارد، افزود: از آنجایی که اقتصاد و معیشت مردم ساحل نشین به دریا وابسته است، با سرمایه گذاری در حوزه های شیلاتی و بویژه آبزی پروری میتوان به ارز آوری، ایجاد معیشت و اشتغال پایدار مردم منطقه کمک کرد.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: باتوجه به زیرساخت های بندری و شیلاتی که در این منطقه وجود دارد، امکان توسعه منطقه های تلاقی به سمت بندر شهرها نیز وجود دارد که در کنار تولید پایدار می توان به ارائه خدمات شهری و در نتیجه توسعه شهرها، سواحل و بویژه توسعه سواحل مکران که از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است هم کمک کرد.

وی ادامه داد: شرکت کشت و صنعت مکران یک صنعت چند منظوره و چند وجهی در حوزه کشاورزی است که علاوه بر تولیدات گلخانه ای بوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قابلیت پرورش میگو در 60 هزار هکتار از سواحل مکران

قابلیت پرورش میگو در 60 هزار هکتار از سواحل مکران