مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 10:502023-01-27فرهنگي

تقلای خونین «مکبث» برای بابای بزرگ زار شدن/شاهکار شکسپیر بومی شد؟


نمایش «مکبث زار» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی که تلفیقی از آیین های بومی ایرانی و شرقی با نمایشنامه «مکبث» شکسپیر است روز گذشته در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت.

- نمایش مکبث زار به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی که تلفیقی از آیین های بومی ایرانی و شرقی با نمایشنامه مکبث شکسپیر است روز گذشته در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روز گذشته پنجشنبه 6 بهمن ماه در ششمین روز از برگزاری اجراهای صحنه ای چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سالن اصلی تئاتر شهر میزبان نمایش مکبث زار به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی بود.

این اثر نمایشی کاری از گروه تئاتر تی توک به سرپرستی پشت کوهی است که سال 88 با نام تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند مکبث تولید و به عنوان اثر برگزیده بخش تجربه های نو جشنواره معرفی شد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مکبث در جزیره هرمز برای رسیدن به پادشاهی اهل هوا، دانکن بابای بزرگ زار را به قتل می رساند.

در طول این سال ها نمایش مکبث زار اجراهای بین المللی و داخلی زیادی داشته و موفقیت های نیز از جمله انتخاب به عنوان اثر برگزیده شب های مسکو، نمایش تقدیر شده در جشنواره مونیخ، شرکت در جشنواره آوینیون فرانسه و اجرا در انستیتو تئاتر گتیس مسکو را به دست آورده و در کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلای خونین «مکبث» برای بابای بزرگ زار شدن/شاهکار شکسپیر بومی شد؟

تقلای خونین «مکبث» برای بابای بزرگ زار شدن/شاهکار شکسپیر بومی شد؟