مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 14:072023-01-27بين الملل

کنفرانس خلع سلاح تمرکز خود را بر تحقق دنیای عاری از سلاحهای کشتار جمعی قرار دهد


سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو گفت: چندجانبه گرایی و دیپلماسی تحت حملات بی سابقه ای قرار گرفته و فضای امنیتی جهان با وخامت مواجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی بحرینی در سخنانی در کنفرانس خلع سلاح، ضمن تشریح فضای حاکم بر امنیت در سطوح منطقه ای و جهانی، اعلام کرد که با اتکای هر چه بیشتر کشورهای دارنده سلاح هسته ای و خطر فزاینده امکان استفاده از این سلاحهای کشتار جمعی، اولویت اصلی جامعه جهانی باید خلع سلاح هسته ای باشد.

وی تصریح کرد که تا زمانی که این سلاحها وجود دارند همواره خطر استفاده از آنها علیه بشریت وجود دارد و لازم است کنفرانس خلع سلاح تمرکز خود را بر مذاکره برای تحقق این هدف جهانی قرار دهد.

بحرینی در این نشست که به ریاست سفیر مصر در ژنو برگزار می شد و دبیر کل کنفرانس خلع سلاح نیز در آن حضور داشت، تاکید نمود که چند دهه بن بست در کنفرانس خلع سلاح برای مذاکره در خصوص سندی الزام آور جهت خلع سلاح هسته ای ناشی از فقدان اراده سیاسی کشورهای دارنده این سلاحها و تلاش آنها برای حفظ زرادخانه های هسته ای خود می باشد که لازم است جامعه جهانی بر این بن بست فائق آید.

سفیر ایران در ژنو ضمن اشاره به ایده ایجاد خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای که توسط ایران در سال 1974 به سازمان ملل ارایه شد تاکید نمود که ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنفرانس خلع سلاح تمرکز خود را بر تحقق دنیای عاری از سلاحهای کشتار جمعی قرار دهد

کنفرانس خلع سلاح تمرکز خود را بر تحقق دنیای عاری از سلاحهای کشتار جمعی قرار دهد