مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 14:522023-01-27بين الملل

اختلافات جدید بین بغداد و اربیل ائتلاف «اداره کشور» عراق را تهدید می کند


حکم دیوان عالی فدرال عراق پیرامون ارسال ماهانه وجوهاتی به اقلیم کردستان مخصوصا حقوق کارمندان اقلیم اختلافات سیاسی جدیدی میان بغداد و اربیل به وجود آورده است.

- اختلافات جدید بین بغداد و اربیل ائتلاف اداره کشور عراق را تهدید می کند حکم دیوان عالی فدرال عراق پیرامون ارسال ماهانه وجوهاتی به اقلیم کردستان مخصوصا حقوق کارمندان اقلیم اختلافات سیاسی جدیدی میان بغداد و اربیل به وجود آورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت خبری العربی الجدید، این حکم موجب بروز اختلافات میان گروه های ائتلاف اداره کشور شد که شامل گروه های سیاسی از جمله ائتلاف چارچوب هماهنگی، ائتلاف حاکمیت، حزب دموکرات کردستان، اتحادیه میهنی کردستان است که دولت فعلی عراق را به نخست وزیری محمد شیاع السودانی تشکیل داده اند.

کردها امیدوار هستند مشکلات موجود میان اربیل و بغداد به ویژه پس از شروطی که در ازای دادن رای به دولت السودانی برای ائتلاف چارچوب هماهنگی تعیین کرده اند، حل شود چرا که این ائتلاف قول داده است مشکلات را حل کند.

پرونده های معوق بین بغداد و اربیل از مهم ترین مشکلاتی است که دولت های متوالی عراق با آن مواجه هستند و از جمله مهم ترین پرونده هایی که نیاز به گفت وگو و تفاهم مشترک دارد، حقوق کارمندان اقلیم کردستان عراق، هماهنگی امنیتی در مورد مناط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلافات جدید بین بغداد و اربیل ائتلاف «اداره کشور» عراق را تهدید می کند

اختلافات جدید بین بغداد و اربیل ائتلاف «اداره کشور» عراق را تهدید می کند