مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 09:302023-01-28سياسي

مسعود رضایی: انقلاب 57 نشان داد مبارزه در تفکر اسلام سیاسی است


با تمام حرف ها و نگرش ها به اسلام که آن را دینی منفعل نشان می دادند، انقلاب اسلامی نشان داد با رو آوردن به «اسلام ناب محمدی» می توان در برابر جریان سلطه و در رأس آن آمریکا ایستادگی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، از رهبران انقلاب 57 تا تحلیلگران سیاسی در داخل و خارج از کشور، انقلاب ایران را حرکتی فراملّی و به تعبیر علوم سیاسی انترناسیونالیستی تعریف کرده اند.

درباره شاخصه های فراملی این انقلاب تصمیم گرفتیم با مسعود رضایی، پژوهشگر عبوم سیاسی و تاریخ معاصر گفت وگویی داشته باشیم که در ادامه حاصل کار را می خوانید.

ظهوری در عصر فرامانروایی چپ و راست مسعود رضایی در ابتدا گفت: انقلاب اسلامی همان گونه که از اسمش پیداست، انقلابی مبتنی بر آموزه ها و ارزش های دین اسلام است.

این واقعه عظیم در ایران هنگامی رخ داد که دو تفکر و ایدئولوژی بزرگ، یعنی کمونیسم و سرمایه داری دو قطب غرب و شرق عالم را تشکیل داده بودند و هر فعالیت بین المللی و گسترده جهانی در ذیل این دو شکل می گرفت و اساساً کشورهای دنیا با توجه به نزدیکی و دوری شان به یکی از این دو قطب تعریف و تحلیل می شدند.

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین یکی از گروه های چپ فلسطینی است جنگ با اسراییل جنبه ناسیونالیستی داشت  وی افزود: حتی در مناطق اشغالی فلسطین، مبارزان آزادی خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسعود رضایی: انقلاب 57 نشان داد مبارزه در تفکر اسلام سیاسی است

مسعود رضایی: انقلاب 57 نشان داد مبارزه در تفکر اسلام سیاسی است