مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 11:552023-01-28اجتماعي

خشکسالی در چهارمحال و بختیاری به اتمام نرسیده است


مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در مناطق خشک و نیمه خشک ناهنجاری های هواشناسی بالا است، پس نمی توان گفت که از خشک سالی خارج شده ایم.

- مهران چراغ پور در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به بارش ها در سال 1401 اظهار کرد: با وجود اینکه تا این لحظه نسبت به چند سال گذشته بارش های خوبی داشتیم اما این بارش ها از نظر کارشناسی در حد میانگین هستند و براساس آمار موجود سه درصد بیشتر از میانگین است.

وی با اشاره به اینکه کشور بیش از 15 سال با خشکسالی مواجه بوده تصریح کرد: همین موضوع سبب شده که این بارش ها نتواند کمبود بارش های این مدت خشکسالی را جبران کند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در تغییر اقلیم ناهنجاری های بسیاری دیده می شود و امسال هم به دلیل پایین آمدن فشار سیبری، بارش ها به شکل برف در آمدند.

چراغ پور ادامه داد: این درحالی است که امسال شاهد ورود چند سامانه از جنوب غرب به کشور بودیم که این استان را نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی یادآور شد: در مناطق خشک و نیمه خشک ناهنجاری های هواشناسی بالا است و یک سال بارش ها خوب است و ممکن است سال بعد بارش کاهش یابد پس نمی توان گفت که از خشک سالی خارج شدیم.

چراغ پور اضافه کرد: با وجود بارش برف در کوهرنگ، اما ارتفاع برف در این شهرستان تفاوت چندانی نداشته و چون هوا در چند سال گذشته گرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی در چهارمحال و بختیاری به اتمام نرسیده است

خشکسالی در چهارمحال و بختیاری به اتمام نرسیده است