مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 12:152023-01-28پزشكي

سرطان دستگاه گوارش شایع ترین علت مرگ و میر در گیلان


رییس مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد در گیلان با اشاره به اینکه سرطان گوارش شایع ترین علت مرگ و میر در استان است، گفت: این بیماری در مراحل اولیه قابل پیشگیری و درمان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فریبرز منصور قناعی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته اطلاع رسانی پیشگیری از سرطان اظهار کرد: پرهیز از مصرف دخانیات شامل سیگار، قلیان، داشتن فعالیت بدنی منظم، کنترل وزن و پرهیز از چاقی از راهکارهای موثر پیشگیری از سرطان به شمار می رود.

وی افزود: سرطان به گروه بزرگی از بیماریها اطلاق می شود که در آن رشد غیر طبیعی و خارج از کنترل سلول ها وجود دارد و هر عضوی از بدن می تواند به این بیماری مبتلا شود.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد در گیلان با اشاره به اینکه سرطان گوارش شایع ترین علت مرگ و میر در استان است، گفت: سرطان های دستگاه گوارش در مراحل اولیه قابل پیشگیری و درمان است.

وی با بیان اینکه سرطان بیماری است که سبب افزایش سلول های نابالغ در بدن می شود و به عنوان یک مشکل مهم بهداشتی در جهان مطرح است، گفت: دومین علت مرگ و میر در جهان انواع سرطان ها هستند.

منصور قناعی به نقش پررنگ انواع تنباکو در مرگ و میر اشاره کرد و ادامه داد: 22 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان ها را افرادی که مصرف کننده انواع تنباکو در جهان هستند شامل می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان دستگاه گوارش شایع ترین علت مرگ و میر در گیلان

سرطان دستگاه گوارش شایع ترین علت مرگ و میر در گیلان