مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 12:202023-01-28اقتصادي

پرونده پالایشگاه های پارس جنوبی بسته می شود


مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی درباره اجرای این پروژه عظیم توضیح داد و از راه اندازی کامل پالایشگاه این فاز تا پایان امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی را می توان ایستگاه پایانی پالایشگاه های میدان گازی پارس جنوبی برشمرد.

پیش از ساخت این مجتمع، 12 پالایشگاه با دریافت گاز از بخش دریا و فرآورش آن، گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق می شد، اما با توجه به اینکه 4 سکوی دریایی فاز 14 به مدار آمدند و انجام کارهای اجرایی آغاز توسعه فاز 11 پارس جنوبی، با احتمال افزایش تولید، نیاز به ایجاد ظرفیت پالایشی در این منطقه روزبه روز حیات تر می شد.

بر همین اساس دولت سیزدهم عزم خود را برای تکمیل ساخت پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی متمرکز کرد و انتظار می رود تا پایان سال جاری شاهد تکمیل این پالایشگاه باشیم.

بر همین اساس همزمان با روی کار آمدن سومین ردیف شیرین سازی سیزدهمین پالایشگاه پارس جنوبی، محمدمهدی توسلی پور، مجری فاز 14 در شرکت نفت و گاز پارس، در گفت وگو با خبرنگار شانا درباره ساخت این پالایشگاه توضیحاتی را مطرح کرد که در ادامه می خوانیم.

با توجه به اینکه بخش پالایشگاهی فاز 14 پارس جنوبی در آستانه بهره برداری رسمی قرار دارد، لطفاً بفرمایید طح توسعه فاز 14 شامل چه بخش هایی می شود؟ طرح توسعه فاز 14


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده پالایشگاه های پارس جنوبی بسته می شود

پرونده پالایشگاه های پارس جنوبی بسته می شود