مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 13:352023-01-28اجتماعي

اعتبار کافی برای نصب تابلوهای معرفی محوطه باستانی ریوی در جاده ها نداریم


سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی ریوی گفت: اعتبار کافی برای نصب تابلوهای معرفی محوطه باستانی ریوی در جاده های شهرستان مانه و سملقان نداریم.

- ایسنا/خراسان شمالی سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی ریوی گفت: اعتبار کافی برای نصب تابلوهای معرفی محوطه باستانی ریوی در جاده های شهرستان مانه و سملقان نداریم.

جعفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه محوطه باستانی ریوی یک شهر تاریخی و محل استقرار در دوره های هخامنشی، اشکانی و ساسانی بوده است، اظهار کرد: این منطقه 3 هزار و 700 سال گذشته مورد توجه و محل استقرار در دشت سملقان بوده است.

وی افزود: مهمترین دوره زندگی در این محوطه تاریخی به دوره هخامنشی تا دوره ساسانی یعنی یک هزار و 700 تا 2 هزار و 500 سال گذشته می رسد.

جعفری ادامه داد: برای خرید تابلوهای معرفی نیاز به اعتبار 50 تا 100 میلیون تومانی داریم و این موضوع یکی از ضروریات محوطه تاریخی برای عید نوروز امسال است.

وی با بیان اینکه طی امسال برنامه نوروزگاه در این محوطه باستانی برگزار خواهد شد و پذیرای گردشگران خواهیم بود، گفت: اما یکی از مهمترین زیرساخت هایی که باید تا آن زمان ایجاد شود، راه دسترسی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه دسترسی در این محوطه ساخته شده اما به واسطه فعالیت کوره های آجرپزی باید راه های مذکور ساما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار کافی برای نصب تابلوهای معرفی محوطه باستانی ریوی در جاده ها نداریم

اعتبار کافی برای نصب تابلوهای معرفی محوطه باستانی ریوی در جاده ها نداریم