مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 13:462023-01-28بين الملل

واکنش اتحادیه اروپا به تحریمش از سوی ایران


استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: اقدامات ایران صرفاً انگیزه سیاسی دارد و ما به عنوان اتحادیه اروپا آنها را کاملاً رد می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایرنا، یک سخنگوی اتحادیه اروپا با گذشت بیش از یک ماه از پایان ناآرامی ها در ایران مدعی شد که دور جدید تحریم های این اتحادیه علیه ایران که دوشنبه گذشته به بهانه مسائل حقوق بشری وضع شد مستدل اما تحریم های وضع شده از سوی ایران با انگیزه های سیاسی صورت گرفته است.

این ادعا را پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه در نشستی با خبرنگاران مطرح در مقر اتحادیه اروپا مطرح کرد و مدعی شد: اقدامات ایران صرفاً انگیزه سیاسی دارد و ما به عنوان اتحادیه اروپا آنها را کاملاً رد می کنیم.

در مقابل، تحریم های اتحادیه اروپا که اخیراً به تصویب رسید، بر اساس مبانی قانونی واضح و با دلایل روشن بر اساس شواهد مربوط به نقض حقوق بشر اتخاذ شده است.

این مقام اروپایی در تداوم اظهارات مداخله جویانه در امور داخلی ایران گفت: ما همچنان از مقامات ایران می خواهیم که آزادی های اساسی مردم خود را تضمین، سرکوب غیرقابل قبول آن ها را متوقف و دیدگاه های خود را به شیوه ای مسالمت آمیز بیان کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش اتحادیه اروپا به تحریمش از سوی ایران

واکنش اتحادیه اروپا به تحریمش از سوی ایران