مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 14:052023-01-28اجتماعي

«کوشکی» با ثبت رکورد نزدیک به 16 سال عمر تلف شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: «کوشکی»، یوزپلنگ آسیایی نر در اسارت پارک ملی توران با ثبت رکورد نزدیک به 16 سال عمر تلف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، بهرام علی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کوشکی ، یوزپلنگ آسیایی نر در اسارت پارک ملی توران با ثبت رکورد نزدیک به 16 سال عمر تلف شد.

وی فزود: در سال 1386 یکی از دوستداران محیط زیست به نام کوشکی این یوزپلنگ را که در آن زمان یک توله یوز حدود 7 ماهه بود از سه چوپان که آن را شکار کرده و قصدِ کشتنش را داشتند خریداری کرده و به سازمان محیط زیست تحویل داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: کوشکی به سازمان محیط زیست منتقل و در پارک پردیسان نگهداری می شد.

ظاهری بیان کرد: کوشکی بعد از راه اندازی مرکز تحقیقات پارک ملی توران، به این ذخیره گاه زیست کره منتقل و در آنجا در کنار یوزهای ماده دلبر و ایران نگهداری می شد که در روز شنبه هشتم بهمن ماه پس از صرف وعده غذایی صبح و در شرایطی که به لحاظ بالینی مشکل خاصی را نشان نمی داد، به علت کهولت سن تلف شد.

وی گفت: طول مدت عمر یوزپلنگ در طبیعت به طور میانگین حدود 12 سال بوده که این مقدار برای گونه هایی که در اسارت و باغ وحش نگهداری می شوند، حدود 14 سال است و تا قبل از تلف شدن کوشکی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کوشکی» با ثبت رکورد نزدیک به 16 سال عمر تلف شد

«کوشکی» با ثبت رکورد نزدیک به 16 سال عمر تلف شد