مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 14:462023-01-28اجتماعي

«کوشکی» مُرد/ ثبت رکورد عمر 16 ساله در یوزپلنگ ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، بهرام علی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کوشکی ، یوزپلنگ آسیایی نر در اسارت پارک ملی توران با ثبت رکورد نزدیک به 16 سال عمر تلف شد.

وی افزود: در سال 1386 یکی از دوستداران محیط زیست به نام کوشکی این یوزپلنگ را که در آن زمان یک توله یوز حدود هفت ماهه بود از سه چوپان که آن را شکار کرده و قصدِ کشتنش را داشتند، خریداری کرد و به سازمان محیط زیست تحویل داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: پس از آن کوشکی به سازمان محیط زیست انتقال یافت و در پارک پردیسان نگهداری می شد.

ظاهری بیان کرد: کوشکی بعد از راه اندازی مرکز تحقیقات پارک ملی توران، به این ذخیره گاه زیست کره منتقل و در آنجا در کنار یوزهای ماده دلبر و ایران نگهداری می شد که امروز شنبه هشتم بهمن ماه پس از صرف وعده غذایی صبح و در شرایطی که به لحاظ بالینی مشکل خاصی را نشان نمی داد، به علت کهولت سن تلف شد.

وی گفت: طول مدت عمر یوزپلنگ در طبیعت به طور میانگین حدود 12 سال بوده که این مقدار برای گونه هایی که در اسارت و باغ وحش نگهداری می شوند، حدود 14 سال است و تا قبل از تلف شدن کوشکی، بیشترین طول عمر یک یوز در باغ وحش 15 سال و هفت ماه ثبت شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کوشکی» مُرد/ ثبت رکورد عمر 16 ساله در یوزپلنگ ها

«کوشکی» مُرد/ ثبت رکورد عمر 16 ساله در یوزپلنگ ها