مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 16:452023-01-28بين الملل

برآشفتگی حزب دموکرات از قطع بودجه کردستان عراق


حزب دموکراتیک کردستان عراق، مدعی شد که تصمیم دادگاه فدرال برای قطع بودجه این منطقه، مردود است و باید در آن بازبینی صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاه فدرال عراق چهارشنبه گذشته در حکمی که به امضای تمامی اعضای آن رسید، اعلام کرد که ارسال هرگونه پول و بودجه به منطقه کردستان ممنوع است.

 از جمله دلایلی که دادگاه فدرال عراق را به سمت صدور چنین حکمی سوق داد، عدم پایبندی اربیل به ارسال درآمدهای حاصل از فروش نفت به دولت مرکزی عراق بوده است.

دولت پیشین عراق به ریاست مصطفی الکاظمی طی سال های 2021 و 2022 در چند مرحله میلیاردها دینار برای دولت کردستان ارسال کرده بود و دولت کنونی عراق به ریاست محمد شیاع السودانی نیز در ماه دسامبر گذشته اعلام کرده بود که در یک مرحله 400 میلیارد دینار برای منطقه کردستان ارسال خواهد کرد.

حزب دموکراتیک کردستان عراق امروز شنبه با انتشار بیانیه ای، این تصمیم دادگاه فدرال را مردود دانست و مدعی شد: همیشه خواستار این بودیم که همه نهادهای حکومتی از جمله دستگاه قضا، عامل همگرایی و تفاهم برای حمایت از ثبات سیاسی در کشور باشد .

در این بیانیه آمده است، دادگاه فدرال باید شرایط سیاسی دشواری را که عراق با آن روبروست، مراعات می کرد و حامی توافقات و تعهدات بین دولت فدرال و کردستان بود و حکمی صادر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآشفتگی حزب دموکرات از قطع بودجه کردستان عراق

برآشفتگی حزب دموکرات از قطع بودجه کردستان عراق