مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 22:202023-01-28سياسي

آیت الله مهدوی: دلایل عقلانی الزام حجاب با ذوق شاعرانه تبیین شود


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش شعر در ماندگاری معارف اهل بیت (ع) گفت: دلایل عقلانی الزام درونی حجاب با ذوق شاعرانه در جامعه تبیین شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه شنبه در دومین کنگره شعر حضرت مادر، اظهار داشت: اشعاری که در وصف ائمه (ع) سروده می شود لذتی غیر قابل بیان دارد و تا زمانی که شاعر بهره ای معنوی نبرده باشد نمی تواند چنین کلماتی را بسراید.

وی ادامه داد: این مطالب وقتی در قالب شعر قرار می گیرد موجب دوام این معارف می شود و قطعا پاداش اصلی این اشعار توسط ائمه اطهار (ع) داده خواهد شد.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: کلام ائمه (ع) در عین اینکه بالاتر از کلام مخلوق و پایین تر از کلام خالق است اما عین عقلانیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید حضرت زهرا (س) در خصوص عفاف و رعایت حریم زن و مرد، افزود: رعایت حریم و حیا موجب آرامش فکری و روانی افراد جامعه است.

وی اضافه کرد: لازم است اشعار به سمت تقویت معارف عقلانی دین مانند حجاب سوق داده شود و دلایل عقلانی الزام درونی حجاب با ذوق شاعرانه در جامعه تبیین شود.

آیت الله مهدوی تاکید کرد: با اشاره به فرازهایی از آیات قرآن تصریح کرد: در تمامی آیات مربوط به حجاب و عفاف، بلافاصله پس از بیان حکم دلیل و نتیجه عقلانی رعایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله مهدوی: دلایل عقلانی الزام حجاب با ذوق شاعرانه تبیین شود

آیت الله مهدوی: دلایل عقلانی الزام حجاب با ذوق شاعرانه تبیین شود