مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 23:202023-01-28سياسي

ضرورت آشنایی طلاب با علمای بزرگ


امروز لازم است تا طلاب با بزرگان و علما آشنا شوند و قدر زمان حال و شرایط موجود را بدانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر شنبه در مراسم نکوداشت استاد نظامی، با اشاره به اینکه بحث صراط و سبیل، در قرآن مطرح شده است، اظهار کرد: زمانی که از صراط صحبت می شود منظور یک راه است اما سبیل دارای راه های مختلف است.

وی با بیان اینکه حقیقت وجودی انسان در تعابیر بزرگان، این است که انسان مسافر عالم امکان است، یادآور شد: سبیل به غیر از خدا نسبت داده می شود، اما صراط تنها به خداوند نسبت داده می شود، چرا که سبیل تعدد دارد و حتی با شرک هم قابل جمع می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: به میزانی که حضور مومن در صراط مستقیم تجلی پیدا می کند، به راه حق نزدیک تر می شود و حتی در بعضی روایات آمده است هرچه به ولایت نزدیک تر باشید، به همین اندازه به علی (ع) و حق نیز نزدیک هستید.

وی با بیان اینکه اصحاب صراط مستقیم بر سبیل برتری دارند، خاطرنشان کرد: علت این برتری و درجه بندی ها، وجود اعتقاد و علم است نه صرفاً عمل انسان.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه میزان بهره مندی انسان از علم، زمینه ساز ارتقا او می شود، یادآور شد: علم امروز مقدمه است تا انسان به علم حقیقی و حکمت دست پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت آشنایی طلاب با علمای بزرگ

ضرورت آشنایی طلاب با علمای بزرگ