مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 23:502023-01-28بين الملل

سوریه گزارش مربوط به حمله شیمیایی ادعایی در دوما را رد کرد


سوریه گزارشی را که توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حادثه ادعایی استفاده از ماده کلر در شهر دوما در آوریل 2018 منتشر شده بود، به طور کامل رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سوریه گزارشی را که یک روز قبل توسط تیم موسوم به تیم تحقیق و شناسایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) درباره حادثه ادعایی استفاده از ماده کلر در شهر دوماً در آوریل 2018 منتشر شده بود، به طور کامل رد کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این گزارش فاقد شواهد علمی و عینی است و هیچ فرد عاقل یا متخصصی نمی تواند به چنین نتایج گمراه کننده ای برسد.

در این بیانیه آمده است که تهیه کنندگان این گزارش از مشاهدات عینی مطرح شده توسط طرف های دولتی، کارشناسان، دانشگاهیان و بازرسان سابق سازمان منع سلاح های شیمیایی که به دلیل تخصص و دانش خود مشهور هستند، چشم پوشی کرده اند.

این بیانیه افزود: این گزارش گمراه کننده سوریه را غافلگیر نکرد و بار دیگر صحت موضع دمشق در قبال گزارش های سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی را که فاقد اعتبار بود، ثابت می کند.

وزارت خارجه سوریه گفت: سوریه و بسیاری از کشورهای دیگر با به رسمیت شناختن تیم تحقیقاتی و شناسایی که فاقد مشروعیت است، مخالف بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه گزارش مربوط به حمله شیمیایی ادعایی در دوما را رد کرد

سوریه گزارش مربوط به حمله شیمیایی ادعایی در دوما را رد کرد