مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 00:052023-01-28سياسي

استمرار بلاتکلیفی روستاییان در حاشیه سد «کمندان»


با احداث سد «کمندان» اهالی روستای کمندان اراضی و منازل خود را از دست داده و 18 سال است در بلاتکلیفی به سر می برند.

- ازنا- با احداث سد کمندان اهالی روستای کمندان اراضی و منازل خود را از دست داده و 18 سال است در بلاتکلیفی به سر می برند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: سد کمندان یکی از طرح های مصوب سفر هیئت دولت به استان لرستان بوده که آب دو شهر ازنا و الیگودرز را تأمین می کند، عملیات اجرایی این سد که در 15 کیلومتری جنوب شهرستان ازنا در دست احداث است از سال 1383 آغاز و در زمان های مختلف وعده آبگیری و بهره برداری از آن به مردم داده شده است.

از مهم ترین اهداف سد کمندان تأمین آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز، مهار سیلاب رودخانه ماربره روستاهای کمندان و عزیزآباد، تأمین آب اراضی کشاورزی پایین دست شهرستان ازنا و نیازهای زیست محیطی است.

در حالی این سد به گفته مسئولان آماده آبگیری است که بلاتکلیفی روستاییان حاشیه این پروژه و عدم جابجایی روستای کمندان موجب به تاخیر افتادن بهره برداری از این پروژه سدسازی شده است، موضوعی که پیش از این مورد انتقاد نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعلل در جابجایی روستای کمندان حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی آذر ماه امسال در رابطه با این پروژه سد سازی، اظهار داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استمرار بلاتکلیفی روستاییان در حاشیه سد «کمندان»

استمرار بلاتکلیفی روستاییان در حاشیه سد «کمندان»