مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 00:302023-01-28سياسي

رشوه بگیر مشهور به «5 درصدی» که بود؟


«جعفر شریف امامی» که یکی از سلاطین فساد و رشوه در دوره پهلوی بود بیش تر به خاطر نخست وزیری در سال 1357 مشهور است! نکته جالب تر اینکه وی به دلیل دریافت رشوه به آقای «5 درصدی» مشهور بود ولی نخست وزیر شده بود تا با فساد مبارزه کند.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: داستان شریف امامی این بود که وزیر راه و وزیر صنایع و معادن بود و در سال 1339 چند ماه نخست وزیر شد و از سال 1342 تا پایان دوره پهلوی، رییس مجلس سنا بود و فقط همین نبود و این طوری بود: بلافاصله پس از پایان کار دولت امینی و روی کار آمدن اسدالله علم به عنوان نخست وزیر، وی در بنیاد پهلوی منصوب شد و از این طریق زمینه برای فساد مالی وی نیز مهیا گردید.

حضور در رأس بنیاد پهلوی، شریف امامی را به نزدیک ترین مقام مالی به محمدرضا پهلوی تبدیل کرد.

وی تلاش کرد در دوره حضور در این نهاد علاوه بر منتفع ساختن خاندان پهلوی، کیسه مالی بزرگی نیز برای خود بدوزد هرچند خود مدعی بود که در دوره حضورش در این نهاد، وجوه در طرق صحیح خود مصرف و سرمایه گذاری می شد و اتهامات سوءاستفاده مالی را قبول نداشت.

همچنان که جایگاه وی در ساختار قدرت حکومت پهلوی دوم مستحکم تر می شد این مال اندوزی و فساد نیز افزایش پیدا می کرد؛ برای مثال براساس یک سند معتبر باقی مانده، شریف امامی علاوه بر حقوقی که رسما در هر ماه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشوه بگیر مشهور به «5 درصدی» که بود؟

رشوه بگیر مشهور به «5 درصدی» که بود؟