مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 07:052023-01-29اجتماعي

افزایش 30 درصدی جمعیت میش و قوچ در نهاوند/ کاهش فعالیت شکارچیان


رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند با اشاره به افزایش 30 درصدی جمعیت میش و قوچ در شهرستان گفت: فعالیت شکارچیان در مناطق حفاظت شده و دیگر عرصه های طبیعی نهاوند نیز کاهش یافته که بخشی از آن به رصد محیط زیست و بخشی دیگر به حساسیت مردم برای جلوگیری از شکار غیرمجاز برمی گردد.

-  عزیز قیاسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: طی سال جاری خوشبختانه وجود شکارچیان در مناطق حفاظت شده و دیگر عرصه های طبیعی نهاوند برای شکار حیوانات به طور محسوس کاهش داشته است.

وی در تشریح دلیل این موضوع گفت: با ارتقای سطح آگاهی افکار عمومی که از طریق تبلیغات و رسانه ها انجام شده مردم نسبت به فلسفه تنوع زیست محیطی و نقش وحوش در آن بیشتر آگاه شده و همین مساله حس مسئولیت پذیری را افزایش داده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند با بیان اینکه در سال های گذشته گزارش های مردمی مربوط به شکار وحوش بیشتر بود گفت: امروز در خیلی از روستاها از جمله منطقه تازناب ها که از مناطق کوهستانی و مساعد شکار در نهاوند بود اهالی خود از شکار وحوش ممانعت می کنند و همین مساله باعث کمتر شدن حضور شکارچیان در مناطق مختلف شده است.

وی عدم صدور پروانه صید و شکار طی چند سال اخیر را از دیگر عوامل کاهش میزان شکار در سطح شهرستان ذکر کرد و گفت: طی سالیان اخیرا پروانه صید و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی جمعیت میش و قوچ در نهاوند/ کاهش فعالیت شکارچیان

افزایش 30 درصدی جمعیت میش و قوچ در نهاوند/ کاهش فعالیت شکارچیان