مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 08:502023-01-29حوادث

صعود زمستانه کوهنوردان استان بر بام تفتان


صعود زمستانه و موفقیت آمیز کوهنوردان سیستان وبلوچستان به تفتان بام شرق ایران در شرایط جوی برف و مه و دمای حسی منفی 23 درجه سانتیگراد و سرعت باد 45 کیلومتر بر ساعت انجام شد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان صعود زمستانه و موفقیت آمیز کوهنوردان سیستان وبلوچستان به تفتان بام شرق ایران در شرایط جوی برف و مه و دمای حسی منفی 23 درجه سانتیگراد و سرعت باد 45 کیلومتر بر ساعت انجام شد.

حسین عیسی ریگی سرپرست گروه کوهنوردی پاشپاد خاش در گفت وگو با ایسنا گفت: اعضای باشگاه کوهنوردی ورنابلوچ و گروه پاشپاد خاش در یک برنامه منسجم و فنی توانستند در شرایط برفی و یخبندان تفتان به قله 4050 متری صعود کنند.

وی افزود: آتشفشان تفتان یکی از قله های طرح سیمرغ در فدراسیون کوهنوردی است که کوهنوردان باید به این قله صعود کنند و در زمان برف و یخ برفراز قله تفتان بتوانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند و در شرایط اضطراری و کمک به سایر هموطنان آمادگی لازم را کسب کنند.

وی بیان کرد: هم اینک بارش برف جلوه زیبایی به طبیعت بخشیده و اکثر کوهنوردان را به خودش جذب می کند، اما وجود شرایط جوی و دمای منفی و باد شدید هر کوهنوردی در زمستان و در این شرایط نمی تواند صعود کند و باید قدرت و توانایی و تجهیزات مخصوص صعود رو داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود زمستانه کوهنوردان استان بر بام تفتان

صعود زمستانه کوهنوردان استان بر بام تفتان