مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 10:252023-01-29اجتماعي

ازدیاد سگ های بلاصاحب؛ تهدیدی بسیار جدی برای حیات وحش سرخس


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس گفت: ازدیاد سگ های بلاصاحب و ولگرد در محیط زیست نیز به تهدیدی بسیار جدی برای حیات وحش این منطقه تبدیل شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس گفت: ازدیاد سگ های بلاصاحب و ولگرد در محیط زیست نیز به تهدیدی بسیار جدی برای حیات وحش این منطقه تبدیل شده است.

محمد ملتجی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: مطابق بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها، جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مضر و ولگرد و ممانعت از چرا و گردش چهارپایان و احشام در شهر وظیفه شهرداری است.

وی عدم مدیریت صحیح پسماند و جمع آوری زباله از سطح شهر را از مهمترین عواملی دانست که جولان سگ ها و هراس مردم را رقم زده و باعث نزدیک شدن گونه های مختلف حیات وحش از جمله روباه و شغال به شهرها و روستاها می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس با اعلام اینکه از شهرداری ها و دهیاری ها خواسته شده تا موضوع را به نحو جدی تری پیگیری کنند، تصریح کرد: تردد سگ ها در مناطق مسکونی منشأ انواع بیماری ها از جمله هاری است.

وی افزود: ازدیاد سگ های بلاصاحب و ولگرد در محیط زیست نیز تبدیل به تهدیدی بسیار جدی برای حیات وحش شده چون با حضور گله ای این سگ ها در طبیعت، زندگی سایر حیوانات از جمله پلنگ که گونه چتر استان و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدیاد سگ های بلاصاحب؛ تهدیدی بسیار جدی برای حیات وحش سرخس

ازدیاد سگ های بلاصاحب؛ تهدیدی بسیار جدی برای حیات وحش سرخس