مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 10:452023-01-29سياسي

کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید


رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور کار امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از قرائت گزارش کمیسیون، موافقان و مخالفان طرح، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 9 بهمن، به بررسی رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس پرداختند و با 146 رای موافق، 59 رای مخالف و 16 رای ممتنع از 221 رای، با کلیات این طرح، موافقت کردند.

در همین راستا، در ابتدا علی حدادی سخنگوی کمسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه گزارش این کمیسیون را به شرح ذیل قرائت کرد: ضرورت اصلاح قوانین انتخابات و رفع نواقص قانون انتخابات همواره یکی از چالش های نظام انتخاباتی در ایران بوده است به نحوی که چنین مسئله ای از سوی نهادی نظارتی به عنوان درخواست از مجلس طرح شده است.

رهبر انقلاب هم در دیدار خردادماه امسال با نمایندگان مجلس یازدهم بر پیگیری اصلاح قوانین انتخابات به عنوان یک مطالبه از مجلس تاکید نمودند.

از سال 1395 اگر چه محافل مختلف در خصوص ضرورت اصلاح قوانین انتخابات مباحث مختلفی مطرح نمودند، سیاست های انتخاباتی مقام معظم رهبری یک سند بالادستی پیش نهاد کرده اند که اجرای آن نیازمند اصلاح قوانین موجود می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید

کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید