مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 11:352023-01-29سياسي

مرکز آمار، 2600 خانوار عشایری خراسان شمالی را تأیید نکرد


مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: 2600 خانوار عشایری خراسان شمالی از سوی مرکز آمار به عنوان خانوار عشایری تایید نشده اند.

- روشن ضمیر در نشست خبری که 9 دی ماه در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه 7 هزار و 382 خانوار عشایری، خود اظهاری خود را در سامانه آمار ثبت کرده اند، اظهار کرد: طی مرحله نخست پیمایش صورت گرفته، 2600 خانوار عشایری این استان به عنوان خانوار عشایری ثبت نشده اند.

وی افزود: 1700 خانوار از این تعداد صرفا متعلق به خانوار عشایری شهرستان شیروان هستند.

روشن ضمیر ادامه داد: طی مرحله نخست پیمایش صورت گرفته، 4 هزار و 862 خانوار نیز به عنوان خانوار عشایری این استان تایید شده اند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز آمار باید دلایل خود را در ارتباط با عدم تایید این خانوارها اعلام کند، تاکید کرد: از نظر ما 95 درصد از 7 هزار و 382 خانوار، خانوار عشایری هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عشایر خراسان شمالی نیمه کوچ رو هستند، گفت: برخی از این خانوار در بعضی از روستاها دارای کنتورهایی همچون کنتور آب و یا برق هستند که این یکی از دلایل عدم تایید آن ها به عنوان خانوار عشایری بوده است.

وی به مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی در ارتباط با این اداره کل نیز گفت: طی این سفر 215 میلیارد تومان مصوب شد که 108 میلیارد تومان از این میزان برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز آمار، 2600 خانوار عشایری خراسان شمالی را تأیید نکرد

مرکز آمار، 2600 خانوار عشایری خراسان شمالی را تأیید نکرد