مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 11:402023-01-29پزشكي

نازایی یکی از عوارض چاقی است/افزایش ناباروی ها در آینده به دلیل افزایش چاقی


یک فوق تخصص تغذیه با اشاره به اینکه یکی از عوارض اضافه وزن و چاقی نازایی است، گفت: با توجه به اینکه چاقی و افزایش وزن در کشور رو به افزایش است، - ایسنا/خراسان رضوی یک فوق تخصص تغذیه با اشاره به اینکه یکی از عوارض اضافه وزن و چاقی نازایی است، گفت: با توجه به اینکه چاقی و افزایش وزن در کشور رو به افزایش است، بی شک نازایی و ناباروری هم افزایش پیدا می کند.

دکتر محسن نعمتی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تغذیه به صورت مستقیم روی باروری و ناباروری تاثیر ندارد اما به صورت غیرمستقیم بر وزن افراد تاثیرگذار است و همین چاقی و اضافه وزن دلیلی برای ناباروری خواهد شد.

وی با اشاره به ارتباط غیرمستقیم چاقی و اضافه وزن با ناباروری و کاهش جمعیت جوان افزود: اگر چنانچه درصد چربی که به طور استاندارد باید در بدن یک خانم 25 درصد باشد، بالا برود و به 40 درصد برسد، اطراف تخمدان ها چربی ایجاد می شود و از نظر فیزیولوژیک عملکرد تخمدان به شکلی راحت انجام نمی شود.

در چنین شرایطی تخمدان ها، تخمک آزاد نمی کنند و هرگاه که تخمک آزاد نشود، حتی اگر سیکل ماهانه هم انجام شود، نازایی اتفاق می افتد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد چاقی و افزایش وزن را موضوعی مهم در علم پزشکی توصیف و بیان کرد: با توجه به اینکه به صورت معمولی و نرمال باید 25 درصد کل وزن بدن یک خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نازایی یکی از عوارض چاقی است/افزایش ناباروی ها در آینده به دلیل افزایش چاقی

نازایی یکی از عوارض چاقی است/افزایش ناباروی ها در آینده به دلیل افزایش چاقی