مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 11:452023-01-29اقتصادي

افزایش 37 درصدی ترانزیت و صادرات ریلی از قزوین


صادرات و واردات ریلی استان قزوین طی 10 ماهه امسال حدود 11 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین ولدی صبح امروز در نشست خبری مدیران زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین که در سالن جلسات سازمان راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه تقسیمات ریلی از تقسیمات استانی و کشوری تبعیت نمی کند و به فراخور شرایط هندسی منطقه و میزان عبوری و بار و مسافر مرزبندی خودش را دارد، اظهار کرد: بخشی از راه آهن استان قزوین در حوزه استحفاظی راه آهن شماره دو کشور و بخشی هم در حوزه استحفاظی شمال غرب است که حوزه استحفاظی راه آهن شمال دو کشور از خروجی ایستگاه هشتگرد در استان البرز آغاز و تا ایستگاه سیاه چشمه و سپس به سمت رشت و تا لوشان منشعب می شود.

وی با اشاره به وجود 11 ایستگاه در راه آهن استان قزوین افزود این ایستگاه ها شامل آبیک، زیاران، کهندج، قزوین، سیاه چشمه، دستجرد، کوهین و شیرین سو می شود که سه ایستگاه در منطقه شمال غرب کشور داریم.

مدیرکل راه آهن شمال 2 کشور خط اصلی راه آهن استان قزوین را 292 کیلو متر و طول خط فرعی را 40 کیلومتر ذکر خاطرنشان کرد: هدف اصلی شامل سیاه چشمه و هشتگرد که دوخطه است و 174 کیلومتر است، سیاه چشمه و لوشان 73 کیلومتر است که با بهره برداری 45 کیلومتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 37 درصدی ترانزیت و صادرات ریلی از قزوین

افزایش 37 درصدی ترانزیت و صادرات ریلی از قزوین