مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 12:052023-01-29اقتصادي

ایرانی ها سالانه چقدر گاز مصرف می کنند؟


مصرف سالانه گاز طبیعی کشور بیش از 228 میلیارد مترمکعب می رسد که 70 درصد آن در بخش صنعتی و 30 درصد در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود، این نسبت در زمستان برعکس بوده به گونه ای که 70 درصد گاز از سوی مشترکان خانگی، - مصرف سالانه گاز طبیعی کشور بیش از 228 میلیارد مترمکعب می رسد که 70 درصد آن در بخش صنعتی و 30 درصد در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود، این نسبت در زمستان برعکس بوده به گونه ای که 70 درصد گاز از سوی مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف می شود و حتی این مقدار به 80 درصد هم رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این روزهای زمستان با وجود تولید و تزریق بیش از 848 میلیون مترمکعب گاز در روز به خطوط سراسری، اکنون بیش یک ماه است که روزانه بیش از 600 میلیون مترمکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف می شود که هدررفت منابع، سرمایه و ثروت را در پی دارد.

از روزهای دی ماه 1401 مصرف روزانه بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به دلیل سرمای شدید و پایداری هوا نسبت به مدت مشابه پارسال تا 150 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

آن طور که جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرده مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری معادل 2 فاز پارس جنوبی نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها سالانه چقدر گاز مصرف می کنند؟

ایرانی ها سالانه چقدر گاز مصرف می کنند؟