مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 14:462023-01-29سياسي

حضور 63 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی جهانی ISC


رییس مؤسسه استنادی و پایش علم وفناوری جهان اسلام (ISC) گفت: در رتبه بندی جهانی ISC 2022 تعداد 2422 دانشگاه از 111 کشور و 6 قاره جهان حضور دارند که سهم جمهوری اسلامی ایران 63 دانشگاه است.

- فاضل زاده اظهار داشت: رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط ISC بدون خوداظهاری دانشگاه ها انجام می شود و بر این اساس، پایگاه داده معتبری طی 5 سال رتبه بندی دانشگاه های جهان در این سازمان شکل گرفته است که منبع موثقی جهت سیاستگذاری های پژوهشی و ترسیم نقشه راه جهت هدایت دانشگاه های ایران و سایرکشورهای اسلامی به سمت دانشگاه های تراز جهانی است.

روش شناسی رتبه بندی ISC رییس ISC گفت: مؤسسه استنادی و پایش علم وفناوری جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه بندی دانشگاه های جهان در معیارهای خود، مهم ترین مأموریت دانشگاه ها که عبارتند از پژوهش (با وزن 60 درصد)، آموزش (با وزن 10 درصد)، فعالیت های بین المللی (با وزن 15 درصد) و فناوری و نوآوری (با وزن 15 درصد) را در نظر می گیرد و بر این اساس دانشگاه ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

وی افزود: همچنین، تعداد مقالات سلب اعتبار شده (Retractions) دانشگاه ها، با نمره منفی محاسبه می شود، که در شاخصی تحت عنوان اعتبار منفی (Negative Reputation) آورده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 63 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی جهانی ISC

حضور 63 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی جهانی ISC