مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 14:502023-01-29پزشكي

ادامه ماجرای کمبود سرم/ تولیددارو نسبت به مصرف بیشتر است


نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: طبق آمارهای غیررسمی تجویز سرم توسط پزشکان نسبت به فصل آنفولانزای سال گذشته تغییر عمده ای نکرده؛ اما متأسفانه کمبود خیلی بیشتر از اینها خودش را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدهادی صادقی نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور در رادیو گفت وگو اظهار کرد: توقع ما از وزارت بهداشت و مراجع دیگر در مدیریت اجرایی حوزه سلامت این است که موضوعات را به صورت عمیق و از محورهای مختلف دنبال کنند.

وی درمورد کمبود سرم گفت: ما باید بررسی کنیم که آیا مصرف سرم در فصل آنفولانزا نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری پیدا کرده یا خیر ضمن اینکه فرهنگ مردم و تجویز پزشک نیز درمورد مصرف سرم اهمیت دارد.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: تجویز سرم در مطب های خصوصی طی یکی دو ماهه اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و دلیلش هم کاهش عرضه سرم به داروخانه هاست.

صادقی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی درمورد تولید و توزیع دارو نقش مستقیمی ندارد؛ اما وظیفه خود می داند که این مسائل را پیگیری کند عنوان کرد: طبق آمارهای غیررسمی تجویز سرم توسط پزشکان نسبت به فصل آنفولانزای سال قبل تغییر عمده ای نکرده؛ اما متأسفانه کمبود خیلی بیشتر از اینها خودش را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه ماجرای کمبود سرم/ تولیددارو نسبت به مصرف بیشتر است

ادامه ماجرای کمبود سرم/ تولیددارو نسبت به مصرف بیشتر است