مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 14:552023-01-29اقتصادي

نیاز یک میلیون کودک افغانستانی به امکانات آموزشی


رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: زلزله خوی 30 تا 40 مدرسه را خراب کرد که نیاز به بازسازی و پول دارد و امروز همه برای رفع این خرابی ها باید به میدان بیایند و کمک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ناصر قفلی در نشست خبری سازمان نوسازی به مناسب افتتاح 1100 پروژه آموزشی به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه یک میلیون افغانستانی مهاجر امروز در ایران حضور دارند گفت: 25 هزار میلیارد تومان برای تامین مایحتاج اولیه آموزش این افراد نیاز داریم یعنی تامین هر کلاس درس یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و جمعاً به 25 هزار میلیارد تومان احتیاج است.

وی با بیان اینکه دولت و جامعه خیرین نمی توانند تمام نیازهای آموزشی کودکان مهاجر را برطرف کند؛ گفت: از مردم دعوت می کنیم هر چقدر که می توانند در ساخت مدارس کمک کنند.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه در تهران و شهرستان های این شهر، مشهد، اصفهان، اراک و بسیاری از شهرهای کشور نیمی از مدارس به صورت دو شیفته شده و برخی کلاس ها تا 50 نفر دانش آموز دارند.

گفت: بچه های افغانستانی بچه های خودمان هستند و اکر امکانات به آن ها بدهیم رشد می کنند؛ چه اینجا بمانند چه از ایران بروند، چون در ایران درس خوانده اند افتخار ما می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز یک میلیون کودک افغانستانی به امکانات آموزشی

نیاز یک میلیون کودک افغانستانی به امکانات آموزشی