مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 16:212023-01-29اجتماعي

هشدار نارنجی هواشناسی برای گردنه های مازندران/ احتمال انسداد کندوان و هراز


سیدمحمدرضا رضوی درباره پیش بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: امروز و فردا آسمانی نیمه ابری و در ارتفاعات غربی بارش های پراکنده برف و باران را در ساعات بعدازظهر شاهد هستیم.

وی افزود: از روز سه شنبه تا صبح چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی شاهد بارش های گسترده تر در سطح استان داریم که در ارتفاعات نیمه غربی استان بارش برف، وزش باد و کاهش دما هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی ویژه گردنه های کوهستانی نیمه غربی استان، تصریح کرد: باعبور سامانه بارشی از جنوب رشته کوه البرز از سه شنبه تا صبح چهارشنبه شاهد بارش برف ، وزش باد گاهی نسبتا شدیدوکاهش دما هستیم.

رضوی با اعلام اینکه این سامانه ارتفاعات نیمه غربی استان مناطق با ارتفاع 2000متر و بالاتر را دربرمی گیرد، خاطرنشان کرد: مه آلود شدن ،کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در جاده های کوهستانی و کولاک برف از پیامدهای این سامانه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه مقدار و شدت بارش برف در البرز جنوبی ( ارتفاعات سمت استان های البرز و تهران ) به مراتب بیشتر از گردنه های کوهستانی سمت مازندران است، یادآور شد: به همین دلیل احتمال مسدود شدن محور کندوان و هراز وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نارنجی هواشناسی برای گردنه های مازندران/ احتمال انسداد کندوان و هراز

هشدار نارنجی هواشناسی برای گردنه های مازندران/ احتمال انسداد کندوان و هراز