مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 20:002023-01-29سياسي

تاکید روسای مجالس ایران و تاجیکستان بر تسهیل همکاری بخش های خصوصی


رییس مجلس شورای اسلامی و رییس مجلس تاجیکستان با اشاره به افرایش ارتباطات دو کشور بر تسهیل فضای فعالیت بخش خصوصی و اجرای تفاهمنامه ها و توافقات تهران و دوشنبه تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدطاهر ذاکرزاده رییس مجلس تاجیکستان با محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در این دیدار با بیان اینکه در سال های اخیر روابط صلح آمیز و دوستانه ای با تاجیکستان برقرار کرده ایم که امیدواریم چند سال تعلیق روابط را جبران کند، گفت: امیدواریم همکاری های پارلمانی بتواند به توسعه روابط کمک کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تفاهمنامه ها و اسنادی که در جریان نشست تاجیکستان میان دو کشور به امضا رسید به توسعه روابط بسیار کمک خواهد کرد که البته نیازمند پیگیری از سوی دولت، پارلمان و کمیسیون مشترک اقتصادی است تا گذشته را جبران کند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی که باعث شده حجم مبادلات تجاری بزرگی از حوزه شرق آسیا و آسیای میانه به سمت اروپا برود، افزود: از این رو ایجاد کریدور شمال-جنوب بسیار مهم است و توسعه همکاری ها شرایط خوب و استثنایی را ایجاد می کند که باید با تسهیل روابط این موضوع را پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید روسای مجالس ایران و تاجیکستان بر تسهیل همکاری بخش های خصوصی

تاکید روسای مجالس ایران و تاجیکستان بر تسهیل همکاری بخش های خصوصی