مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 21:402023-01-29اجتماعي

بهره برداری از 20 فضای آموزشی قم در دهه فجر امسال


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت:برای احداث مدرسه زمین آموزشی نیاز داریم و در ایام دهه فجر در 20 فضای آموزشی با 200 کلاس درس تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا اجتهادی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: هم اکنون 295 هزار دانش آموز در استان قم مشغول به تحصیل هستند و قم تنها استانی است که 95 درصد دانش آموزان آن در مرکز استان مستقر هستند و تنها 5 درصد در روستاها و شهرستان ها تحصیل می کنند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم بیان داشت: 88 درصد دانش آموزان استان قم در مدارس دولتی و 12 درصد نیز در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند و از نظر جنسیتی شمار دانش آموزان دختر و پسر تقریباً برابر است.

اجتهادی با بیان اینکه در استان قم 6480 کلاس درس فعال است افزود: 50 درصد مدارس در مقطع ابتدایی، 24 درصد آنان متوسطه اول و 26 درصد دیگر نیز متوسطه دوم هستند.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس دولتی تراکم بالایی دارد افزود: 70 درصد فضاهای آموزشی استان قم دولتی و 30 درصد غیر دولتی است و به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان و کمبود فضای آموزشی در حدود 57 درصد مدارس در دو شیفت فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 20 فضای آموزشی قم در دهه فجر امسال

بهره برداری از 20 فضای آموزشی قم در دهه فجر امسال