مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 22:152023-01-29حوادث

کلاهبرداری اینترنتی 67 درصد جرائم فضای مجازی بم را تشکیل می دهد


کلاهبرداری اینترنتی 67 درصد پرونده های جرائم فضای مجازی را طی یک ماهه گذشته به خود اختصاص داده است.

- کرمان - فرمانده انتظامی بم گفت: کلاهبرداری اینترنتی 67 درصد پرونده های جرائم فضای مجازی را طی یک ماهه گذشته به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ یوسف سلیمانی تاکید کرد: تحقیقات میدانی در شهرستان بم با مردم توسط کارشناسان ما و همچنین بررسی پرونده های جرائم فضای مجازی نشان می دهد، متاسفانه کلاهبرداری اینترنتی با بیشترین فراوانی در صدر جرائم یک ماهه گذشته قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعتماد نابجا و زودباوری از دلایل اصلی شهروندان زیان دیده از کلاهبرداری های فضای مجازی در بم است ادامه داد: بیشترین شگردی که مجرمان برای فریب مالبختگان استفاده می کنند دریافت کدهای ارسالی برای آنها با ترفند برنده شدن افراد در قرعه کشی و جلب اعتماد فرد جهت واریز پول به حسابشان بوده است که با دریافت این کدها به راحتی از طریق ورود به همراه بانک حساب مورد نظر را خالی می کنند.

فرمانده انتظامی بم تصریح کرد: برخی افراد هنگام خرید از بازارهای آنلاین از قبیل پلتفرم دیوار، صفحات فروش اینستاگرامی یا درگاه های اینترنتی بدون تحقیق، به ادعای طرف مقابل اطمینان می کنند و اینگونه بخشی از سرمایه و دارایی خود را از دست می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری اینترنتی 67 درصد جرائم فضای مجازی بم را تشکیل می دهد

کلاهبرداری اینترنتی 67 درصد جرائم فضای مجازی بم را تشکیل می دهد