مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 22:302023-01-29اقتصادي

استان سمنان 31 هزار تبعه افغانستانی دارد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه این استان 700 هزار نفری دارای 31 هزار نفر تبعه افغانستانی است، گفت: این میزان معادل پنج درصد جمعیت استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد ریواده شامگاه یکشنبه در نشست خبری به میزبانی استانداری سمنان با حضور خبرنگاران با بیان اینکه در استان 31 هزار افغانستانی معادل پنج درصد جمعیت استان زندگی می کنند، تاکید کرد: 16 هزار تبعه دارای کارت اقامت هستند.

وی از تمدید کارت اقامت این میزان افغانستانی در استان سمنان خبر داد و افزود: نزدیک به 15 هزار نفر تبعه این کشور در استان غیر مجاز هستند.

معاون استاندار سمنان ساماندهی و شناسایی اتباع خارجی افغانستانی را دو اولویت و راهبرد این استان دانست و تاکید کرد: معاونت سیاسی و امنیتی و دفتر اتباع خارجه به صورت جدی پیگیر این ساماندهی است.

ریواده با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در بین اتباع استان وجود دارد، بیان کرد: 16 درصد از جمعیت افغانستانی های مقیم استان در دانشگاه ها و در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

وی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل مرتبط با استان سمنان قاچاق کالا و ارز است، گفت: سمنان به دلیل قرارگیری در کریدور شمال شرق کشور و محور ترانزیت دو کلان شهر، مستعد قاچاق است اما با همراهی خوب دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان سمنان 31 هزار تبعه افغانستانی دارد

استان سمنان 31 هزار تبعه افغانستانی دارد