مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 03:202023-01-29بين الملل

کوبیدن آمریکا بر طبل جنگ با چین؛ هشدار یک مقام آمریکایی دیگر درباره جنگ


قانونگذار رده بالای آمریکایی احتمال ورود این کشور به جنگ با چین را «بسیار بالا» دانسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک قانونگذار ارشد جمهوریخواه کنگره آمریکا امروز یکشنبه مشابه با پیش بینی یک ژنرال آمریکایی درباره وارد شدن کشورش به جنگ با چین در دو سال آینده، احتمال وقوع چنین جنگی بین این دو کشور را بسیار بالا ارزیابی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، ژنرال مایکل مینیهان ، فرمانده بخش تحرک هوایی در نیروی هوایی ارتش آمریکا در یادداشتی که به تاریخ اول فوریه بوده اما روز جمعه در رسانه های آمریکا از جمله روزنامه واشنگتن پست انعکاس پیدا کرد خطاب به نیروهای یگان تحت امر خود پیش بینی کرد: احساسم به من می گوید ما تا سال 2025 درگیر جنگ با چین می شویم.

به دنبال انتشار صحبت های جنجالی این ژنرال آمریکایی، مایکل مک کال ، رییس کمیته امور خارجی در دوره جدید مجلس نمایندگان آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: هر چند امیدوارم پیش بینی او اشتباه باشد اما فکر می کنم حق با او است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، هر چند دیدگاه های این ژنرال آمریکایی نمایانگر دیدگاه پنتاگون نبوده اما نشان دهنده نگرانی در میان عالی ترین سطوح ارتش آمریکا نسبت به تلاشی احتمالی از سوی چین برای اعمال کنترل بر تایوان که از نظر پکن بخشی از خاکش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوبیدن آمریکا بر طبل جنگ با چین؛ هشدار یک مقام آمریکایی دیگر درباره جنگ

کوبیدن آمریکا بر طبل جنگ با چین؛ هشدار یک مقام آمریکایی دیگر درباره جنگ